Αργόσχολος ή αγρό - σχολος τελικά ; | Tου Γιώργου Κατσαντώνη

Στις παροντικές στιγμές του βίου μας, λέξη που εντάσσεται στην εκφρασιολογία της εποχής μας, θα την αναγνώσεις ή θα την ακούσεις σίγουρα κάπου, η λέξη αργόσχολος. Χθες λοιπόν διαβάστηκε τυχαία από εμένα και αμέσως προκάλεσα ο ίδιος ένα αστραπιαίο αναγραμματισμό, <<γεννώντας>> μόνος μου, την λέξη αγρόσχολος

Τώρα, θα δημιουργηθεί η πασιφανέστατη απορία και το εύλογο ερώτημα, στο που ταιριάζουν αυτές οι δύο λέξεις. Πουθενά. Η δεύτερη αποτελεί προϊόν αναγραμματισμού της πρώτης, αλλά για κάποιο περίεργο τρόπο, ο ίδιος θεωρώ ή μάλλον να το θέσω κυριολεκτικά, φαντάζομαι,  ότι  δύναται να συνορεύουν, κάπου, μεταξύ τους.

Αργόσχολος ή αγρό - σχολος τελικά;

Ας ξεκινήσω λοιπόν να αναλύω σκεπτικά, το πώς μπορεί με λίγη ή αρκετή  φαντασία, αυτές οι δύο λέξεις να συνδέονται. Δια χειρός λεξικού, μετά από ολιγόλεπτη αναζήτηση, διακρίνω στο τέλος της σελίδας τη λέξη αργόσχολος και διαβάζω δίπλα της το εξής ''Εκείνος που δεν ασχολείται με τίποτα''. Θα κλείσω το λεξικό μου και θα πραγματοποιηθεί εκ μέρους μου και διαδικτυακή αναζήτηση για να λάβω το εξής  ''Εκείνος που δεν έχει κάποια απασχόληση''. Η χρήση του ''μεγεθυντικού φακού'' μου, θα συνεχιστεί με τα παράγωγα που προκύπτουν από την ανάλυση της ετυμολογίας της συγκεκριμένης λέξης, τα οποία και είναι οι λέξεις αργός + σχόλη ( αργία, ημέρα αργίας ). Επιθετικός προσδιορισμός, οπότε θα πρέπει να συνοδεύεται από ουσιαστικό για να αποκτήσει νόημα, ή μάλλον να βοηθήσει εμένα στην συνέχιση της ''ανάλυσής'' μου. Ας χρησιμοποιήσω την λέξη αγρότης. Οπότε, έχουμε να κάνουμε με τον αργόσχολο αγρότη.

Κάπου εδώ, θα αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της και το αποτέλεσμα του παραπάνω αναγραμματισμού που προκάλεσα, η λέξη αγρόσχολος. Την διαβάζεις σαν λέξη και προσπαθείς ( γελώντας ) να διακρίνεις που μπορεί να έχει συγγενική επαφή και χροιά με την παραπάνω ανάλυση. Αγρό - σχολος ... Ημέρα αργίας στον αγρό μήπως ; Θα μπορούσε. Ας πάμε λίγο πάλι στο αργό + σχολος ... Αυτός που δεν δραστηριοποιείται την ημέρα αργίας; Θα μπορούσε ... Η λέξη αργόσχολος ξέρουμε πολύ καλά όμως, ότι χρησιμοποιείται αρκετά γενικά και δεν στεκόμαστε στην ετυμολογική της σημασία για ανάλογη απόδοσή της. Το ίδιο ακριβώς θα μπορούσα να πράξω και για το αγρόσχολος και για να  δώσω και μεγαλύτερη ''λάμψη'', θα της προσθέσω και εδώ, την λέξη που έκανα χρήση και πιο πάνω, την λέξη αγρότης. Συνάθροιση όλων των παραπάνω

Αργόσχολος αγρότης και αγρόσχολος αγρότης

Σας το ανέφερα αρχικά, θέλει αρκετή φαντασία για να φτάσεις να παρουσιάσεις τα δύο αυτά ζεύγη και περισσότερο να τα συνδυάσεις. Και με φαντασία θα συνεχίσω ή μήπως, με την καθαρή ετυμολογία τους; 

Κάθομαι και διαβάζω πάλι, ενώ σκέφτομαι την συνέχεια του κειμένου που θα συντάξω παρακάτω, την ετυμολογία και των δύο λέξεων. Για κοιτάξτε και εσείς πάλι ... Ας πάμε παρακάτω.

Ας ξεκινήσω λοιπόν να αναλύω σκεπτικά, το πώς μπορεί με λίγη ή αρκετή  φαντασία, αυτές οι δύο λέξεις να συνδέονται.

Σχεδόν 6.000.000 προβολές έχει πραγματοποιήσει ήδη, το blog μου Αγροτών Ανάγνωσμα

Σε όλη αυτή την έντονη δραστηριότητα μου με το αγροτικό διαδίκτυο, από την πλευρά της διενέργειας δημοσιεύσεων αρθρογραφίας σε αυτές, ο ίδιος ο αγρότης θα τολμήσω να εκφράσω το εξής πόρισμα, λαμβάνοντας αφενός, φυσικά υπόψιν τα νούμερα επισκεψιμότητας του blog μου και αφετέρου την συνεχή ''κίνηση'' σε αυτό που καλούμε όπως προανέφερα, αγροτικό διαδίκτυο, ο αγρότης ''πατάει'' πλέον και το διαδικτυακό χώμα εκτός από το χώμα του χωραφιού του

Γιατί γίνομαι κουραστικός αναφέροντας το blog μου ; Μα αυτός ο αγρότης, αυτός  ο αργόσχολος αγρότης, πώς κουβαλάει πάνω του συνέχεια ένα κινητό ή tablet με το οποίο θα αναγνώσει ένα άρθρο που θα τον πληροφορήσει για οτιδήποτε έχει σχέση με την καλλιέργεια του ; Εκφράζω αυτή την απορία μου, γιατί την συγκεκριμένη κίνηση μπορεί να την εκτελεί ενώ μπορεί να βρίσκεται και μέσα στην επιχείρησή του, στο χωράφι του. Μα πως είναι δυνατόν ; Την ημέρα της αργίας, θα τον συναντήσεις μέσα στο χωράφι 
Είναι επειδή είναι αγρόσχολος και όχι αργόσχολος.

Φυσικά η αναφορά στο blog μου αποτελεί ένα πάρα πολύ μικρό παράδειγμα για να γίνει κατανοητή η δικιά μου ερμηνεία  για την λέξη επινόησής μου, αγρόσχολος. Θα μπορούσα να γράφω για ώρες και να τονίσω με πολλά παραδείγματα ότι ο σύγχρονος Έλληνας αγρότης, είναι αγρόσχολος και σε καμιά περίπτωση αργόσχολος όπως  του είχαν προσάγει αυτό το προσωνύμιο παρελθοντικά. Γιατί ακόμα και την ημέρα της αργίας, θα τον συναντήσεις μέσα στο <<σπίτι>> του, στον αγρό του.

Δεν διαθέτω κάποιο κατάστημα εμπορίας γεωργικών εφοδίων, δεν διαθέτω κάποιο μελετητικό γραφείο για να εκθειάζω το αγροτικό επάγγελμα. Το μόνο που δημιούργησα ( αφιλοκερδώς ) και αυτό για την προσωπική μου απασχόληση στον διαθέσιμο ελεύθερο χρόνο μου, αποτελεί το συγκεκριμένο  blog γεωπονικής πληροφόρησης και ενημέρωσης για τον ίδιο τον αγρότη - παραγωγό, το blog στο οποίο καμιά φορά προσπαθώ να δημιουργήσω άρθρα θεσπίζοντας και ερμηνεύοντας, με την δικιά μου φαντασία, καινούργιες λέξεις. 

Η μήπως τελικά, η λέξη αγρόσχολος, θα έπρεπε να αρχίσει να χρησιμοποιείται περισσότερο και χωρίς καμιά φαντασία αλλά μόνο με κυριολεκτική σημασία  


Κατσαντώνης Γιώργος
Γεωπόνος Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος
Διαχειριστής Αγροτών Ανάγνωσμα