Δοκιμασία ανθρώπινης ζωής ή αξίας ; | Του Γιώργου Κατσαντώνη

Δύο ''πράματα'' με οδήγησαν στο να τραβήξω πληκτρολόγιο προς εμένα και να αρχίζω να ''χτυπάω'' γράμματα, για να μην πραγματοποιηθεί διαφυγή αυτών, για να μην τα ξεχάσω. 
Η πρώτη σκέψη μου ήταν η γεωργική υδραυλική
Η δεύτερη σκέψη, προήρθε από εικόνα που αποθήκευσα μετά από αρκετά λεπτά εστίασης σε αυτήν, σήμερα, κοιτώντας έξω από την μπαλκονόπορτα του σπιτιού μου.
 Ας τα συνδέσω λοιπόν όλα αυτά για να παρουσιάσω το ''απόσταγμα'' με τίτλο
 '' Δοκιμασία ανθρώπινης ζωής ή αξίας ; ''

Δοκιμασία ανθρώπινης ζωής ή αξίας ;

Σε ένα γεωπονικό ιστολόγιο, όπως το Αγροτών Ανάγνωσμα, ας μελετήσουμε την εντός θέματος ιστολογίου ''σκέψη'' που ανέφερα αρχικά, την γεωργική υδραυλική. 

Θα πας στην βρύση σου και θα τοποθετήσεις από κάτω έναν κουβά. Θα ανοίξεις τη βρύση και θα αφήσεις να ''τρέχει'' με σταθερή ροή. Φεύγεις και πας και κάνεις άλλες δουλειές που έχεις και κάποια στιγμή γυρνάς και ενώ δεν έχει γεμίσει ακόμα ο κουβάς σου, ήρεμος τον τραβάς, τον αδειάζεις και τον ξανατοποθετείς στην αρχική του θέση. Το ίδιο πάλι, φεύγεις και πας να κάνεις τις δουλειές σου και ξέρεις, δεν έχεις άγχος, είσαι ήρεμος ότι δεν θα ξεχειλίσει κανένα νερό, γιατί το ελέγχεις. 

Ξαφνικά, έρχεται κάποιος και σου ανοίγει τη βρύση στο τέρμα, χωρίς να το γνωρίζεις και φεύγει. Ο κουβάς θα γεμίζει σε λιγότερο από λεπτό, εσύ δεν θα μπορείς πλέον να πας να κάνεις τις άλλες δουλειές σου καθώς θα είσαι εκεί συνέχεια να παρακολουθείς. Φαντάσου τώρα σε αυτόν τον κουβά , να προστεθεί και ροή ύδατος και από άλλη βρύση, όχι από μία βρύση αλλά από εκατοντάδες, χιλιάδες.....
Μην μου πεις, ότι θα προλάβεις να αδειάζεις το νερό...
Μην μου πεις, ότι θα προλάβεις να πας να κάνεις τις δουλείες σου, τις προγραμματισμένες δουλειές σου και να επιστρέφεις.. 
Μην μου πεις, ότι δεν θα σε πιάσει πανικός... 
Μην μου πεις, ότι κάποια στιγμή, δεν θα τα παρατήσεις μη μπορώντας να κάνεις κάτι...
Θα σου πω εγώ ... 

Τα πάντα γύρω μας εμπνέονται από την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη, την ανθρώπινη ζωή. Αυτό σου δείχνει και η γεωργική υδραυλική. 
Μένω σπίτι, γιατί ναι, θα περιορίσω σημαντικά την εξάπλωση και διάδοση του ιού αλλά προπάντων, μένω σπίτι γιατί με αυτό τον τρόπο δεν θα ''ανοίξω'' και άλλες ''βρύσες'' για το δικό μας σύστημα υγείας, για το δικό μας ''κουβά''. 
Μένω σπίτι, για να υπάρχει μια συνεχής ροή ''ύδατος''. Βοήθησε τον γιατρό, τον νοσηλευτή/τρία, τον οδηγό του ΕΚΑΒ, να μπορεί να αδειάζει με άνεση τον ''κουβά''... 
Μένω σπίτι, για να μην φτάσω στο σημείο για την τελεσίδικη απόφαση, η οποία θα  ακούγεται κάπως έτσι '' Άστο, δεν προλαβαίνω να τον αδειάζω έτσι και αλλιώς, άφησε το αυτό ''. 

Αυτό έχω να σου πω εγώ και η σημερινή προσομοίωση της ανθρώπινης ύπαρξης που καλείται γεωργική υδραυλική.

Κοιτούσα σήμερα το πρωί έξω από την μπαλκονόπορτα του σπιτιού μου και μετά απο πάρα πολύ καιρό, παρατήρησα στην απέναντι πολυκατοικία, την ομιλία από τη βεράντα τους, δύο γειτόνων, τους οποίους τόσο καιρό που σύχναζα βεράντα ή που κοιτούσα από μπαλκονόπορτα μου, ποτέ δεν είχα παρατηρήσει να μιλάνε. 
Έβλεπε ο ένας τον άλλον και δεν μιλούσαν. Μαλωμένοι δεν ήταν. Απλώς δεν μιλούσαν. Σήμερα αποτύπωσα λοιπόν μια ομιλία τους, που η διάρκεια της με έκανε να αναρωτηθώ για ορισμένα πράματα.

Μήπως μέσα από αυτή τη βιωματική περίοδο, αποκτήσουμε και πολλά οφέλη, πρώτα ατομικά και μετά συλλογικά 
Μήπως μέσα από αυτή τη κοινωνική ''καραντίνα'', εξέλθουμε τελικά από την οικειοθελώς κρυμμένη ''καραντίνα'' αξιών μας 

Παρατήρησε και εσύ καλά τις απέναντι βεράντες ενώ κάθεσαι στην καρέκλα του σπιτιού σου. 
Ίσως το αισθανθείς και εσύ.

Υ.γ : Μην ξεχνάς ότι η ''γεωργική υδραυλική'' χρησιμοποίησε στο παραπάνω παράδειγμα προσομοίωσης, για ύδωρ, για νερό, ΕΣΕΝΑ 
Εσένα, άνθρωπε. 


Κατσαντώνης Γιώργος
Διαχειριστής Αγροτών Ανάγνωσμα