Η νεαρή αγρότισσα από τη Σκύδρα Πέλλας και η 40 στρεμμάτων δενδροκαλλιέργειά της

Όταν στην πρώτη ερώτηση της συνέντευξής μας, τη ρώτησα να μου πει, για το πως πήρε την απόφαση σε τόσο μικρή ηλικία να ασχοληθεί με την αγροτική ζωή και τη δενδροκαλλιέργεια, η ίδια, μου απάντησε, ότι δεν ήταν απόφαση, καθώς ο τόπος της και οι περισσότεροι από εκεί, ήταν, είναι, και θα είναι αγρότες, οι δικοί της ήταν αγρότες, άρα για την ίδια, ήταν κάτι παραπάνω από δεδομένο ... ότι θα το συνέχιζε. 

Και το ξεκίνησε. Και το έκανε. Και συνεχίζει να το κάνει. Και θα το κάνει.

Η νεαρή αγρότισσα από την Σκύδρα Πέλλας, Δέσποινα Καϊτίδου

Η 30χρονη Δέσποινα Καϊτίδου, από τη Σκύδρα Πέλλας, μιλάει σήμερα στο Αγροτών Ανάγνωσμα 

Από ποιο μέρος κατάγεσαι Δέσποινα, που μεγάλωσες και πώς πήρες την απόφαση να ασχοληθείς με την αγροτική ζωή;

Ονομάζομαι Δέσποινα Καϊτίδου. Η καταγωγή μου είναι από τη Σκύδρα Πέλλας. Μεγάλωσα σε ένα χωριό της Σκύδρας που λέγεται Σεβαστιανά. 

Δεν θα έλεγα ότι ήταν απόφαση, διότι ο τόπος μας γενικά είναι μια αγροτική περιοχή και οι περισσότεροι από μας είμαστε αγρότες. Η οικογένεια μου, ασχολείται από πολλά χρόνια πριν με τη γεωργία, επομένως θεωρώ ότι ήταν δεδομένη η ενασχόληση μου με τη γη από πολύ μικρή ηλικία. 

Ο νομός μας εξάλλου, αποτελεί σημαντικό αγροτικό κέντρο με σημαντική φρουτοπαραγωγή, κονσερβοποιία και μεταποιητική φρουτοβιομηχανία. Έχουμε εκτάσεις, οι οποίες είναι πεδινές, πλούσιες και έχουν άριστες εδαφοκλιματικές συνθήκες.

Πόσα στρέμματα καλλιεργείς, τι καλλιέργειες και τι ποικιλίες;

Καλλιεργούμε σχεδόν 40 στρέμματα τα οποία είναι:

Νεκταρίνια big bang / 12 στρεμ.

Βιομηχανικά ροδάκινα ποικιλίας Κατερίνα / 7 στρεμ.

Βερίκοκα mogador / 6 στρεμ.

Κεράσια early bigi /  6 στρεμ. Σε υποκείμενο Gisela 6

Κεράσια black star / 2 στρεμ.

Ακτινίδια hayward / 5 στρεμ

Ελιές Χαλκιδικής / 2 στρεμ. (παραγωγή ελαιολάδου)

 κεράσια early bigi /  6 στρεμ. σε υποκείμενο Gisela 6 και κεράσια black star / 2 στρεμ.
 
Τι μεθόδους ακολουθείς όσον αφορά τη λίπανση, άρδευση, φυτοπροστασία;

Σχετικά με τη λίπανση και την άρδευση των καλλιεργειών, λιπαίνω σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κάθε καλλιέργειας υπολογίζοντας τα θρεπτικά στοιχεία που αφαιρούνται από τη συγκομιδή των φρούτων και ποτίζω με τη μέθοδο μικροάρδευσης, κάνοντας οικονομία νερού. 

Για τη φυτοπροστασία, πάντα ενημερώνομαι, καθοδηγούμαι από το γεωπόνο μας αλλά και μελετάω η ίδια για το καλύτερο. 

Στόχος είναι αφενός, η μείωση απωλειών παραγωγής αλλά με ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων, σεβόμενη το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγειά.  

Τα προϊόντα μας είναι πιστοποιημένα!

Εικόνες σαν αυτές, αποτελούν καθημερινότητα για τη Δέσποινα

Την παραγωγή σου, που τη διοχετεύεις;

Η διοχέτευση της παραγωγής μας όσον αφορά τα βιομηχανικά ροδάκινα, μετά τη συγκομιδή τους, οδηγούνται σε βιομηχανία κονσερβοποίησης. 

Οι υπόλοιπες παράγωγες μας μεταφέρονται σε εργοστάσιο - συσκευαστήριο, όπου γίνεται έλεγχος ποιότητας για την άμεση εξαγωγή τους.

Εκτός από πυρηνόκαρπα και ακτινίδια, καλλιεργεί και 2 στρέμματα ελιές Χαλκιδικής για παραγωγή ελαιολάδου
 
Έχεις τελειώσει κάποια γεωπονική σχολή και γενικά έχεις ακολουθήσει κάποιες σπουδές;

Έχω φοιτήσει στο κολέγιο Perrotis College της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, στον κλάδο της Γεωργίας ακριβείας. Είναι μια κατεύθυνση αρκετά διαφωτιστική και ωφέλιμη για τη σημερινή γεωργία.  

Η γεωργία ακριβείας, σε συνδυασμό με άλλες τεχνικές, μπορεί να συμβάλλει στη μείωση κόστους παραγωγής αλλά και στη μείωση επιπτώσεων στο περιβάλλον. 

Αν σε ρωτούσα, σε 1 χρόνο από τώρα, πώς θα ήθελες να είναι οι καλλιέργειές σου τι θα μου απαντούσες;

Παρόλο που η κατάσταση γενικότερα είναι αρκετά δύσκολη, δεν έχω σκεφτεί ποτέ να τα παρατήσω. Αγαπώντας πραγματικά αυτό που κάνω, έχω πολλές καινοτόμες ιδέες επέκτασης καλλιεργειών.

Είμαι σε στάδιο μελέτης, προσπαθώντας να δω τις προοπτικές μου. Είμαι αρκετά πείσμων και έχω θέληση για το καλύτερο και μοναδικό. Μακάρι αυτή η θέληση μου, να αποτελέσει παράδειγμα για νέα άτομα αλλά και για το γενικό σύνολο των αγροτών αγαπώντας την αγροτιά, όπως το κάνω εγώ.

Ακτινίδια 5 στρεμμάτων ποικιλίας hayward 

Πες μου τη γνώμη σου για το σημερινό Έλληνα αγρότη

Ο σημερινός Έλληνας αγρότης, δεν έχει ουδεμιά σχέση με τις παλιότερες γενιές. Σήμερα βλέπουμε μια εξέλιξη γνώσεων και δεξιοτήτων. Η Ελληνική γη, είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που έχει ο αγρότης. Παρόλο όμως που υπάρχουν πλεονεκτήματα (γη, τεχνολογία , μηχανολογικοί εξοπλισμοί), αντιμετωπίζουμε άλλα σοβαρότερα προβλήματα οικονομικής φύσεως. 

Θεωρώ, ότι είμαστε ένας πολύ αδικημένος κλάδος, που ενώ προσφέρουμε στους ανθρώπους μας αλλά και στην ελληνική γη, δεν υπάρχει στήριξη. Εμείς εδώ, σαν δήμος, έχουμε όντως τη στήριξη της τοπικής αρχής, η οποία και συμμερίζεται τα προβλήματα μας, υπερασπίζεται γι' αυτά, σεβόμενη των αγώνα των αγροτών. 

'' Η οικογένεια μου, ασχολείται από πολλά χρόνια πριν με τη γεωργία, επομένως θεωρώ ότι ήταν δεδομένη η ενασχόληση μου με τη γη από πολύ μικρή ηλικία '' 

Ασχολείσαι από μικρή με την αγροτική ζωή. Πώς βλέπεις τα πράγματα, τη σημερινή νεολαία;

Με αυτές τις καταστάσεις που επικρατούν σήμερα, δεν ξέρω κατά πόσο η νεολαία θα ήθελε να ασχοληθεί με τη γη. Το εισόδημα είναι ασαφές, οι καιρικές συνθήκες απρόβλεπτες, η φυσική εργασία σκληρή, η γραφειοκρατία απελπιστική, ενώ συγχρόνως δεν υπάρχουν μέτρα για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης. 

Σε ένα σύγχρονο οργανωμένο κράτος, ο αγρότης θεωρώ ότι δεν πρέπει να είναι σε τέτοια απελπιστική κατάσταση. Η νεολαία μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα. Εισερχόμενοι νέοι και νέες στον αγροτικό κόσμο, έχουν φιλοδοξίες, στρέφονται στην ποιότητα, μπορούν να συνεργαστούν, ξέρουν από τεχνολογία, έχουν καινοτόμες ιδέες. 

Η ομορφιά της Ελληνικής γης είναι μεγάλο πλεονέκτημα, η απλή ζωή του χωριού προσελκύει αρκετούς ώστε να ασχοληθούν με τη γη. Ωστόσο η νεολαία, χρειάζεται στήριξη από την Πολιτεία. 

Μπορεί η ελληνική Πολιτεία να στηρίξει τους νέους; 

Σκεφτείτε το. 

Ο τόπος μας έχει να προσφέρει πολλά. 

Ας μην τους αφήσουμε να μας κατατροπώσουν.