Έρχεται επιδότηση για ψάρεμα λαγοκέφαλου με 5 ευρώ/κιλό στους ψαράδες

Έρχεται επιδότηση για ψάρεμα λαγοκέφαλου με 5 ευρώ/κιλό στους ψαράδες

Έντονο προβληματισμό προκαλεί η συνεχής εξάπλωση του λαγοκέφαλου στις ελληνικές θάλασσες, με το τοξικό και ιδιαίτερα επιθετικό είδος να αποτελεί πλέον σοβαρή απειλή τόσο για το θαλάσσιο οικοσύστημα όσο και για το εισόδημα των επαγγελματιών αλιέων.

Μπροστά στην αυξανόμενη παρουσία του είδους στη Μεσόγειο, η Ελλάδα προχωρά στον σχεδιασμό ειδικού προγράμματος οικονομικής ενίσχυσης για τους ψαράδες που θα συμμετέχουν στην αλίευσή του, με στόχο τον περιορισμό του πληθυσμού του και τη μείωση των επιπτώσεων που προκαλεί.

Το σχέδιο επιδότησης προς την Κομισιόν

Τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες αποκάλυψε ο Γενικός Γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Σπύρος Πρωτοψάλτης, μιλώντας στην τηλεόραση του Mega. Το αρμόδιο υπουργείο επεξεργάζεται εδώ και μήνες ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, το οποίο έχει ήδη υποβληθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς αξιολόγηση και έγκριση.

Η ελληνική πλευρά εξετάζει τη δυνατότητα παροχής υψηλότερης αποζημίωσης από εκείνη που εφαρμόστηκε στην Κύπρο, όπου η επιδότηση ξεκίνησε από τα 3 ευρώ ανά κιλό και στη συνέχεια αυξήθηκε στα 4,73 ευρώ. Όπως εξηγούν οι εκπρόσωποι των ψαράδων, το ποσό της Κύπρου δεν αποτελεί επαρκές κίνητρο, ιδιαίτερα υπό το βάρος της αύξησης του κόστους καυσίμων και των λειτουργικών εξόδων. Για τον λόγο αυτό, ο κυβερνητικός σχεδιασμός προσανατολίζεται στη διαμόρφωση ενός πιο ελκυστικού πλαισίου στήριξης, με την επιδότηση να αναμένεται στα 5 ευρώ.

''Ήρθε για να μείνει''

Ο κύριος Πρωτοψάλτης υπογράμμισε ότι η πλήρης εξάλειψη του λαγοκέφαλου δεν θεωρείται πλέον ρεαλιστικός στόχος, καθώς το είδος έχει εγκατασταθεί μόνιμα στη Μεσόγειο. Το ζητούμενο πλέον είναι ο περιορισμός του πληθυσμού και ο έλεγχος της εξάπλωσής του, μέσα από την εφαρμογή στοχευμένων δράσεων αλίευσης, ειδικά κατά τις περιόδους αναπαραγωγής του.

Ο λαγοκέφαλος συγκαταλέγεται στα πλέον επικίνδυνα ξενικά είδη εξαιτίας των ισχυρών τοξινών που τον καθιστούν εντελώς ακατάλληλο και επικίνδυνο για ανθρώπινη κατανάλωση. Η διαχείρισή του, συνεπώς, διέπεται από αυστηρούς κανόνες. Οι αλιείς απαγορεύεται να απορρίπτουν τα ψάρια στη θάλασσα μετά τη σύλληψή τους. Κάθε αλίευμα πρέπει να καταγράφεται, να αποθηκεύεται σε ειδικά ψυγεία και στη συνέχεια να οδηγείται σε υψικάμινο, σε εγκεκριμένες εγκαταστάσεις, προκειμένου να καταστραφεί με τη μέθοδο της καύσης.